Ensamhet är en riskfaktor för att en ung person börjar använda webben tvångsmässigt. Risken för tvångsmässig nätanvändning har ökat under coronatiden #HelsinkiEdu @helsinkiuni @SuomenAkatemia https://t.co/5haClEn3Q4
Opas erityistä tukea tarvitsevien oppijoiden verkko-opetukseen julkaistu nyt suomeksi. KV-kirjoittajaryhmässä @EarliSIG15 mukana @kylmaoja
@GrowingMindEdu
@helsinkiuni
#helsinkiedu
#inkluusio
#erityisopetus
#verkkoopetus
https://t.co/eY4iopUy2h https://t.co/2gbvKRcOY9
Osaako koulu opettaa, miten sopeutua ilmastonmuutokseen?
@SuomenAkatemia rahoittamassa ja @MarkkuKulmala1 johtamassa ClimComp-hankkeessa mukana myös iso ryhmä kasvatustieteilijöitä Katariina Salmela-Aron johdolla.
#HelsinkiEdu
#WeAreHelsinkiUni
#ilmastonmuutos https://t.co/kY9DM9El1j
Lonely adolescents are susceptible to internet addiction, increasing numbers at risk in the coronavirus situation #HelsinkiEdu @helsinkiuni @Concordia @SuomenAkatemia @ySKILLS_eu https://t.co/QgLCbLtIbp
Suomen Kulttuurirahasto @Skr_fi myönsi lokakuun haussa apurahoja tieteeseen ja taiteeseen 25 miljoonaa euroa. Joukossa useita tiedekuntamme tutkijaa. Onnittelut apurahansaajille!
#HelsinkiEdu
#WeAreHelsinkiUni #HelsinkiUniWinners
https://t.co/Bpz9qrPS6m
Yksinäiset nuoret ovat alttiita nettiriippuvuudelle. Riski on kasvanut korona-aikana, arvioi prof. Katariina Salmela-Aro #HelsinkiEdu @helsinkiuni @SuomenAkatemia https://t.co/O1ovUKLaUN
Katariina Salmela-Aron ja ryhmän tutkimuksen mukaan eri alojen sukupuolittuminen alkaa jo alaluokilla – ”Stereotypiat kahlitsevat lasten ja nuorten valintoja”. Tutkimuksesta uutisoi @hsfi.
#HelsinkiEdu
#sukupuolittuneisuus
#matematiikka
#motivaatio https://t.co/9o7s39D7g4
Koulutus on merkittävässä asemassa sekä eriarvoisuuksien uusintajana että purkajana. Tutkimus auttaa tasa-arvo ja yhdenvertaisuusongelmien korjaamisessa. @KristiinaBrunil #HelsinkiEdu #kasvatus #koulutuspolitiikka https://t.co/l6OfjDCjYH
The importance of eye contact during the pandemic. Research shows that eye contact is pivotal in remote classroom situations @JudyBurns1 @thisisFINLAND #Helsinkiedu @helsinkiuni @EevaHaataja https://t.co/7CtYES7Mxn
Ögonkontakten mellan läraren och eleven har en viktig funktion i klassrummet. Situationen är utmanande när interaktionen i undervisningen inte längre sker ansikte mot ansikte på grund av pandemin #HelsinkiEdu #distansundervisning @EevaHaataja @helsinkiuni https://t.co/tzsicDkdqh
Teacher–student eye contact plays a key role in classroom situations. The pandemic has forced a transition away from face-to-face interaction, which poses challenges #HelsinkiEdu #school #gazetracking #eyecontact @EevaHaataja @helsinkiuni https://t.co/LcrzhNQpll
Kestävää kehitystä lapsiryhmässä - kiinnostava varhaiskasvatuksen yhteishanke käynnistynyt @AboAkademi ja @helsinkiuni. Nykytilan kartoitus käynnissä.
@satuvalkonen
#HelsinkiEdu
#varhaiskasvatus
#kestäväkehitys
#PROSUS https://t.co/rLv2wwhJrG
Kasvatustieteellisen tiedekunnan opettajien ja opiskelijoiden superaktiivinen kestävän kehityksen työryhmä KEKE kertoo toiminnastaan uusilla sometilillään @KekePeda eri kanavissa. Kannattaa seurata!
#WeAreHelsinkiUni
#HelsinkiEdu
#kestäväkehitys
@HanneleCantell https://t.co/ymd83aZET4

Hei kasvatuspsykologian asiantuntija. Meillä on yliopistonlehtorin paikka haussa 16.2. saakka. Saa hakea!
@helsinkiuni
@KirstiLonka
#HelsinkiEdu
#wearehelsinkiuni
#kasvatuspsylogia
https://t.co/pbD402khpo
Hienoa jakamista tänään pedagogista digikäytännöistä Digitorilla @helsinkiuni #HelsinkiEdu. Näitä tapahtumia kannattaa jatkaa!
Opettajan ja oppilaan välisellä katsekontaktilla on tärkeä rooli. Tilanne on haastava, kun pandemia on siirtänyt opetusta pois kasvokkaisesta vuorovaikutuksesta #HelsinkiEdu #etäopetus @EevaHaataja @helsinkiuni @SuomenAkatemia https://t.co/OfN3qOuhF3
Vaikka opettajien arvostus on kasvanut, innostus hiipuu. Työuupumus on tällä hetkellä todellinen uhka arvioi Katariina Salmela-Aro kommentoidessaan HS:n kyselyä opettajille.
#HelsinkiEdu
#opettaja
#työhyvinvointi
#uupumus
https://t.co/gGNYwol1qt
https://t.co/gGNYwol1qt
"Futisjengit ja luokkahuoneet ovat täynnä yksilöllisiä oppijoita, joiden tarpeet pitää huomioida." Markku Kanerva löytää paljon yhteyksiä opettajan ja valmentajan roolien välillä.
@helsinkialumni
#HelsinkiEdu
#opettaja
#valmentaja
#maksumuuri
https://t.co/jOUabZ6wQj
#huuhkajat
Unga rymlingar och brottslingar bekymrar experter: "Den som rymmer vill bli hittad", säger professor @KallandMirjam och föreslår ett särskilt team med uppgift att hitta utplacerade minderåriga som rymmer.
@svenska_yle
#HelsinkiEdu
#rymling
#brottsling
https://t.co/Go54c0cFs7
On mistä valita! Kasvatustieteellisen tdk:n @ChangingEducat1 ohjelmaan 365 hakijaa, joista 68,5 % EU/ETA-alueen ulkopuolelta. Aloituspaikkoja 40.
Ohjeman johtaja on @minnahuoti.
#HelsinkiEdu
#changingeducation https://t.co/FvZyALMdsZ
Loading…